KURU MEYVE İHRACATÇILARININ UZAKDOĞU BAŞARISI
Türkiye’nin kuru meyve ihracatı 2018/19 sezonunda yatay bir seyir izlerken, kuru meyve ihracatı Uzakdoğu ülkelerine yüzde 13’lük artışla 95 milyon dolardan, 107.5 milyon dolara yükseldi.
Dünya genelinde refahın batıdan doğuya kaydığını, Uzakdoğu ülkelerindeki nüfus yoğunluğunun da Uzakdoğu ülkelerini hedef pazar haline getirdiğini dile getiren Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, Kuru Meyve Tanıtım Grubu zamanında Uzakdoğu pazarına yönelik başlattıkları tanıtım çalışmalarını devam ettirdiklerini kaydetti.
Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki gıda birliklerinin Japonya ve Güney Kore’ye yönelik 2016 yılından beri Turquality Projesi yürüttüğünü hatırlatan Celep, “Geçtiğimiz Aralık ayında ise; Çin’e yönelik Gıda Sektörel Ticaret Heyeti düzenledik. Ticaret Bakanlığı desteğiyle sürdürdüğümüz ’Turkish Dried Fruits’ isimli Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) Projesi’nde de hedef pazar olarak belirlediğimiz 6 ülkenin üç tanesi Çin, Japonya ve Hindistan oldu. Önümüzdeki dönemde URGE Projemiz kapsamında da Uzakdoğu ülkelerine yönelik Sektörel Ticaret Heyeti Organizasyonlarımız olacak. Vegan, organik ve helal ürün yelpazemizi arttırarak amacımız, yıllık 1.4 milyar dolar seviyesinde olan kuru meyve ihracatımızı 3 milyar dolara taşımak” şeklinde konuştu. (TOPRAKLA GELEN)
Yazı hakkında yapılan yorumlar