ZEYTİNYAĞI İHRACATÇISI ABD’DEN UMUT KESMİYOR

Toprakla Gelen 14 Temmuz 2019

Türk zeytinyağı sektörü, ihracatında açık ara lider pazar konumunda olan ve yıllık 350 bin ton zeytinyağı ithal eden Amerika Birleşik Devletleri’ne ihracatını arttırmak için ABD pazarındaki tanıtım faaliyetlerini sürdürüyor.

İhracatta inişli çıkışlı bir grafik çizdiği ABD pazarında etkiliklerini devam ettiren Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, dünyanın en büyük gıda fuarları arasında yer alan ve bu yıl 66. Kez düzenlenen New York Summer International Fancy Food Show (Summer 2019 Fancy Food Show) Fuarı’nda tadım etkinlikleri ile tanıtım çalışmalarını sürdürdü.

Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu Ege İhracatçı Birlikleri’nin yaptığı fuarda Türkiye standında ziyaretçilere Şef Özlem Cranston tarafından hazırlanan Türk zeytin ve zeytinyağını içeren lezzetlerin tadımı ve tanıtımı yapıldı.

2018-19 sezonunun ilk 8 ayında ABD’ye zeytinyağı ihracatının 14 bin ton olarak gerçekleştiğini ve 37 milyon dolar döviz geliri elde edildiğini belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Davut Er, dünyanın en büyük zeytinyağı ithalatçısı olan ABD’nin Türk zeytinyağı ihracatçıları için ana hedef pazarlarının başında geldiğini kaydetti.

SAĞLIKLI YAŞAMIN TEMELİ

Kanser, obezite ve kalp damar hastalıklarının çok yoğun görüldüğü ABD’de, bu hastalıklarla mücadelede çok önemli yer tutan zeytinyağının önemi her geçen gün daha da iyi anlaşıldığını altını çizen EZZİB Başkanı Er, “ABD’de zeytinyağı tüketimi sürekli artıyor. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği olarak hedefimiz, hali hazırda zeytinyağında en büyük ihraç pazarımız olan ABD’ye Türk zeytin ve zeytinyağı ihracatını artırmak ve sağlığın sembolü olduğundan hareketle pazarda yerimizi sağlamlaştırmaktır. Yılda 350 bin tondan fazla zeytinyağı ithal eden ABD, ithalatının büyük bölümünü İtalya ve İspanya’dan gerçekleştiriyor. Yeni konan vergilere rağmen ihracatımızın artarak devam etmesi ve pazar payımızın büyümesi için tanıtım faaliyetleri gerçekleştirmeyi sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.

EN BÜYÜK PAZARA ODAKLANMALI

Türk Zeytinyağı sektörünün ihracatında ABD’nin en büyük pazar olması yanında, sofralık zeytin ihracatında da her geçen gün ihracatımızın arttığı bir pazar olduğunu anlatan Er sözlerini şöyle tamamladı; “Özellikle önümüzdeki yıllarda sofralık zeytin İhracatımızın daha hızlı adımlarla artacağı düşüncesindeyim. 2018/19 sezonunun 9 aylık döneminde ABD’ye sofralık zeytin ihracatımız miktar bazında 3 bin 900 ton’dan, 5 bin 207 ton’a, değer bazında ise; 7.5 milyon dolardan 9 milyon dolara yükseldi. Bu artış trendinin sürekli olması için çalışmalarımız kesintisiz sürecek.”  (TOPRAKLA GELEN)

ABD’YE ZEYTİNYAĞI İHRACATIMIZ (1 KASIM-30 HAZİRAN)

ÜLKE ADI 01.11.2017- 30.06.2018
MİKTAR (KG)
01.11.2017- 30.06.2018
TUTAR ($)
01.11.2018- 30.06.2019
MİKTAR (KG)
01.11.2018- 30.06.2019
TUTAR ($)
MİKTAR DEĞİŞİM% TUTAR DEĞİŞİM %
ABD 19.338.838 77.845.830 14.036.805 36.928.340 -27 -53

ABD’YE SOFRALIK ZEYTİN İHRACATIMIZ (1 EKİM-30 HAZİRAN)

ÜLKE ADI 01.10.2017- 30.06.2018
MİKTAR (KG)
01.10.2017- 30.06.2018
TUTAR ($)
01.10.2018- 30.06.2019
MİKTAR (KG)
01.10.2018- 30.06.2019
TUTAR ($)
MİKTAR DEĞİŞİM% TUTAR DEĞİŞİM %
ABD 3.899.908 7.465.338 5.207.143 8.964.218 34 20

 


Yazı hakkında yapılan yorumlar

avatar
  Subscribe  
Bildir

Haber Bülteni

Toprakla Gelen sitesinde paylaşılan son dakika haberleri ve özel röportajları anında posta kutunda görmek ister misin?


Sosyal Medyada Biz

Yazarlarımız

Nihat DELİBAŞITüm
Yazıları
Enver OlgunsoyTüm
Yazıları
Özgür KurşunTüm
Yazıları
burcuesmerTüm
Yazıları
Türker AdakaleTüm
Yazıları
Aydın ŞenerTüm
Yazıları
Sinan DoğanTüm
Yazıları
Özdem EkinciTüm
Yazıları
Erdim ERDURANTüm
Yazıları
Destina AkgünTüm
Yazıları