YEREL MARKETLERE ‘YERLİ’ KAMPANYA

Toprakla Gelen 28 Eylül 2018

Dövizdeki dalgalanma ile zor günler geçiren gıda perakendecilerinin güçbirliği arayışı sonuç verdi. Türkiye Perakendeciler Federasyonu ‘Yerli Üretim, Yerel Marketten Alınır’ kampanyası başlattı.

Perakendecilere mal tedarik eden özellikle çok uluslu firmaların, Eylül ayı başında ürünlerine yaptığı yüzde 20-  38 sonrası zor günler geçiren yerel marketlerin güçbirliği çağrısına yanıt  Türkiye Perakendeciler Federasyonu’ndan (TPF) geldi. Toplam market grupları içinde yüzde 35. 3’lük payla sektörün en büyük yapılanması olan TPF, “Yerli Üretim, Yerel Marketten Alınır” kampanyası başlattı. 

KAMPANYA ÖNCESİ AÇIKLAMA

Yönetmelik düzenlemesinin 3 Ekim 2018’de yürürlüğe gireceğini kaydeden TPF Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek; “Türkiye’de üretilen ürünlerin desteklenmesi çok doğru bir karar. Markanın yerli ya da yabancı olmasından bağımsız olarak bu ülkede üreten, istihdam sağlayan, ülke ekonomisine katkı sağlayanlar desteklenmeli. Biz de Türkiye genelindeki tüm satış noktalarımızda yerli üretime daha çok yer vereceğiz. Marketlerimizin içinde ve dışında yönlendirmeler yapıp, çalışanlarımızı ve müşterilerimizi yerli üretim konusunda eğitip bilgilendireceğiz. Ekonomik anlamda bazı zorluklar yaşadığımız bu süreçte, ülkece yerli üretimi, yereli destekleyerek güçleneceğiz. Türkiye’ye fayda sağlayacak her girişimi bugüne kadar destekledik, bundan sonra da destekleyeceğiz” dedi.

FAHİŞ ZAM İDDİALARINA YANIT

Türkiye genelindeki 4 bine yakın satış noktasında yerli üretime raflarda daha çok yer verilmesini hedeflediklerini kaydeden Altunbilek, “Yerli üretimin, yerel işletmecilerin, bizlerin büyümesi; tüketici harcamalarının devam ettiği, ekonomiye olan güvenin sürdüğü bir ortam demek. Bizlerin istihdama ve ülke ekonomisine katkımızın artması demek. El birliği ile gündemdeki sorunlara çözüm üretebileceğimize yürekten inanıyoruz. Marketler fahiş zam yapıyor’ haberleri doğruyu yansıtmıyor. Onlarca market markasının yer aldığı sektörde, işletmecilerin rakiplerinden daha ucuz satmak için pazardaki fiyatları tek tek incelediğini ve satın alma görüşmelerini bu doğrultuda gerçekleştirdiğini belirtmeliyim. Bütün üyelerimiz lojistik, ürün yönetimi, personel kullanımı, enerji tasarrufu, ekipman kullanımı gibi birçok başlıkta maliyetleri kontrol altına almak için gerekli tüm çalışmaları yapıyor. TÜFE’nin yüzde 17,90 olarak açıklandığı bir dönemdeyiz. Çikolatadan helvaya, şampuandan deterjana kadar üretime dayalı sektörlerde yüzde 30’un üzerinde üretici enflasyonu var. Sadece üretici değil, karlılıkları minimum seviyeye inen market zincirlerinin maliyetleri de her geçen gün daha da artıyor” dedi. Altunbilek ayrıca stokçulukla ilgili olarak; “Artık stokçuluk diye bir kavram kalmadı. Bütçelerimizin darlığından dolayı stok yapma durumumuz ortadan kalktı. Ürün alıp, reyonlarımızda tüketicilerimize sunup, sattıkça yenisini alıyoruz. Stokçuluk mantığıyla kısa vadede küçük çıkar kollayanların da bu çağda ayakta kalması mümkün değil” dedi.


Yazı hakkında yapılan yorumlar

avatar
  Yorumunu Takip Et  
Bildir

Haber Bülteni

Toprakla Gelen sitesinde paylaşılan son dakika haberleri ve özel röportajları anında posta kutunda görmek ister misin?


Sosyal Medyada Biz