SAĞLIKLI YAŞAM MODELİ VE SAĞLIKLI YAŞAM ÖNERİLERİ

burcuesmer 11 Mart 2019

Burcu ESMER

FİZYOTERAPİST- KLİNİK PİLATES UZMANI

Lamira Sports Klinik Pilates Stüdyo Sağlıklı Yaşam Koçluğu

Sağlıklı yaşam modeli bir akım değildir, yaşam tarzıdır; sosyal hayatımıza kattığımız bir soluk gibi kazandırılmaya çalışılsa da, kendimiz için, sağlığımız için, sağlıklı yaş almak için ve kaliteli yaşam sürmek için hayatımıza katmamız gereken çok önemli bir değerdir.

Hergün klinik stüdyomda karşılaştığım sayısız sağlıklı, mutlu, mutsuz, ağırılı, yorgun, enerji düzeyi düşük kişilerle sağlıklı adım attığımız bu özverili yolda kazanımları gördükçe öyle mutlu oluyor, öyle heyecan duyuyorum ki…

Yazılarımı herkese ulaştırmak, herkese dokunabilmek ve onları bu alandaki doğrularla tanıştırmak istiyorum.

Hayatımı değiştirmeye nereden başlamalıyım?

Uzun egzersiz yolumda, değiştirdiğim binlerce insan hayatını ve bedenini düşündüğümde bilimsel yol ışığında kişiye göre değişen farklı ana başlıklarla sıraladığımız tüm detaylar, sağlıklı ve mutlu yaşam şeklinin temelini oluşturmaktadır.

Rutin sağlık kontrolleriniz yapıldıktan sonra, tanısı konmuş rahatsızlıkların tedavisi tamamlandıktan sonra bedenin var olan kapasitesi, hareket sınırı, kuvvet ve kondisyonu, esneklik kabiliyeti, yağ oranı, kilosu, istenen, beklenen ve gerçek hedefler çerçevesinde fiziksel testler, postür analizi ve sağlık hikayesine bağlı olarak planlanan egzersiz programının hayata geçirilmesi ve uygulanması asıl önemli olandır.

Egzersize başlamak için mükemmel zaman yoktur! Her fırsatta yapılabilecek egzersiz vardır. Başlama zamanını ertelemek, geciktirmek ya da en uygun zamanı aramak sağlıklı olmak yolunda yerinde saymaktan ötemeye götürmeyecektir sizi…

Sadece egzersize başlarken, size uygun, kas ve eklemlerinize zarar vermeyecek, aşırı zorlu, yoğun olmayan bir programla başlamak en doğru hedef olacaktır.

SAĞLIKLI YAŞAM ÖNERİLERİM:

Spora mutlaka zaman ayırın. Egzersizi hayatınızın bir parçası haline getirin,

Günlük yaşamınızda aktif olun, hareket etmekten vazgeçmeyin,

Formda kalmak ve kilo kontrolü için adım sayınızı ölçün. Günlük adım sayınızı hedefinize göre belirleyin ve 6- 10 bin adım atın,

Su içmeyi ihmal etmeyin. Heran, her yerde su şişeniz yanınızda olsun. Günde en az 2 litre su içmeyi ihmal etmeyin,

Güneşten faydalanın, kendinizi şımartın. Kendinize özel zaman ayırın. Sevin, sarılın, gülün, kahkaha atın,

Sağlıklı beslenin! Sürekli diyet yaparak yaşayamazsınız. İdeal kilonuza ulaştıktan sonra, yaşam şeklinize uyan, alışkanlıklarınızın yeniden şekillendiği bir beslenme modeli ile kilo kontrolü sağlayabilirsiniz,

Ve her şartta; her koşulda iyiye odaklanın. Mutluluğu alışkanlık haline getirin.

Unutmayın ki,

Nasıl hissedersek öyle görünürüz.

Sağlıkla ve sevgiyle kalın…


Yazı hakkında yapılan yorumlar

avatar
  Subscribe  
Bildir

Haber Bülteni

Toprakla Gelen sitesinde paylaşılan son dakika haberleri ve özel röportajları anında posta kutunda görmek ister misin?


Sosyal Medyada Biz

Yazarlarımız

Nihat DELİBAŞITüm
Yazıları
Enver OlgunsoyTüm
Yazıları
burcuesmerTüm
Yazıları
Özgür KurşunTüm
Yazıları
Türker AdakaleTüm
Yazıları
Aydın ŞenerTüm
Yazıları
Özdem EkinciTüm
Yazıları
Sinan DoğanTüm
Yazıları
Destina AkgünTüm
Yazıları
Erdim ERDURANTüm
Yazıları