RAKİPLER HAVLU ATIYOR, KURU ÜZÜMÜN YILDIZI PARLIYOR

Toprakla Gelen 28 Kasım 2018

TOPRAKLA GELEN

Türkiye’nin geleneksel ihraç ürünü çekirdeksiz kuru üzümde olumlu haberler peş peşe gelmeye devam ediyor. 1 Eylülde sezonu açan ve şu ana kadar yaklaşık 90 bin ton karşılığı 160 milyon dolar ihracat gelirine ulaşan çekirdeksiz kuru üzümde, Türkiye’nin rakipleri bir bir havlu atmaya devam ediyor.

ABD’nin çekirdeksiz kuru üzüm tarımından uzaklaşarak ceviz ve badem ekimine yönelmesi, İran’ın üretimde yaşadığı problemlere eklenen uluslararası ambargo, Özbek üzümünün ise kalitede Türk üzümü ile yarışamaması, çekirdeksiz kuru üzüm ihracatına son yılların en parlak sezonunu yaşatıyor. Bu parlak sezonu taçlandıracak gelişme ise Uzakdoğu’dan geldi. Avustralya’dan Çin’e, Endonezya’dan Tayland, Filipinler, Vietnam ve Japonya’ya kadar uzanan Uzakdoğu coğrafyasına yapılan ihracat son bir yılda miktar bazında yüzde 36, değer bazında ise yüzde 82’lik artış gösterdi.

CAZİBESİ ARTIYOR

1 Eylül- 24 Kasım 2017 tarihleri arasında 6 bin 722 ton ihracat karşılığı 10 milyon dolar gelir elde edilen çekirdeksiz kuru üzümde bu yılın aynı döneminde 9 bin ton ürün ihraç edildi. Elde edilen ihraç geliri ise 17 milyon doları aştı. İTB Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Zincircioğlu, miktar ve değer bazında artışın devamı için bu ülke pazarlarına odaklanma çağrısı yaptı. Zincircioğlu, ayrıca dünyanın 2. büyük ekonomisi konusundaki Çin fırsatına dikkat çekti. Zincircioğlu, Çin’e yapılan ihracatın son bir yılda miktar bazında yüzde 38, değer bazında yüzde 68 arttığını, 1 Eylül- 24 Kasım 2017 tarihleri arasında 560 ton ihracat karşılığı 905 bin dolar ihracat geliri elde eden kuru üzüm ihracatçısının bu yılın aynı döneminde 741 tonluk ihracat karşılığı 1 milyon 522 bin dolarlık rakama ulaştığı bilgisini paylaştı.

BAŞARILI HAMLE

Zincircioğlu, “Türkiye, çekirdeksiz kuru üzüm üretiminde ve ihracatta birinci sırada. ABD, 5 yıl içinde bağ sahalarını söküp badem, ceviz ve diğer kabuklululara dönmesinden dolayı Türkiye bu alanda hamle yaparak bağ alanlarını çoğalttı ve kalitesini yükseltti. Tatlı rekabet içinde olduğumuz Çin üzümü ile aynı piyasalarda üzümlerimizi müşterilerimize sunuyoruz. İnanıyorum ki Türkiye’nin kalitesi ve imkanı Çin piyasasına da bu üzümü satabilme şansımız olur diye düşünüyorum. Çin, çok büyük bir piyasa. 1 milyar 400 milyon nüfus var. Burada kendine yeten iki kaliteli üzümü var. Bizim, Türk üzümünü kolayca adapte edecek, damak zevklerine uygun, fiyat olarak makul seviyede Türk üzümünü karşılıklı alışveriş yoluyla satabiliriz. Bu fırsatı değerlendirelim” dedi.


1
Yazı hakkında yapılan yorumlar

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Ercan doğan Recent comment authors
  Yorumunu Takip Et  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Ercan doğan
Ziyaretçi
Ercan doğan

Güzel bir haber umarım daha iyi olur

Haber Bülteni

Toprakla Gelen sitesinde paylaşılan son dakika haberleri ve özel röportajları anında posta kutunda görmek ister misin?


Sosyal Medyada Biz

Yazarlarımız

Enver OlgunsoyTüm
Yazıları
Sinan DoğanTüm
Yazıları
Özdem EkinciTüm
Yazıları
Özgür KurşunTüm
Yazıları
Türker AdakaleTüm
Yazıları
Aydın ŞenerTüm
Yazıları
Destina AkgünTüm
Yazıları