FİNANSTAN KAZANDI, ZEYTİNE YATIRIM YAPTI

Toprakla Gelen 14 Mart 2019

Finans sektöründe uzun yıllar elde ettiği deneyimin birikimin ardından emekli olduğunda, ev- araba almak yerine zeytine yatıran Özden Altural, Yiva markasını yarattı. Üretim için Manisa Saruhanlı Büyükbelen Köyü’nü merkez edinen Altural, hedefini tüketicinin doğru ve iyi zeytinyağını uygun fiyata alması olarak açıklarken, “Yaptığımız iş ve uyguladığımız modelle, Büyükbelen Köyü’nde örnek olmak istiyor ve köylümüzün, üreticimizin planlı ve kontrollü üretime geçmesini katkı sağlamak istiyoruz” dedi.

1980’lerin ortasında Tarişbank’a adım atarak finans sektörüyle tanışan Özden Altural, “Tarişbank’ın Tarişbank olduğu yıllardı. Yeni şubeler ve yapılanma neticesinde ithalat, ihracata yetkili Alsancak Şubesi’ne geçtim. Uzun yıllar bu şubede çalıştım. 1990’ların ikinci yarısında ayrılarak önce Bank Ekspres ardından EGS Bank ve Finansbank’ta çalıştım. 2000’li yılların başında yatırım için ev, araba alınan bu dönemde birikimimi tarımda değerlendirmeye karar vererek arazi aldım” diye konuştu.

TAMAMI SERTİFİKALI FİDANLAR 

2014’te finans sektöründeki aktif iş hayatına nokta koyduğunu zeytin ve zeytinyağı diyarı Manisa’nın Saruhanlı İlçesi Büyükbelen Köyü’nde aldığı arazide yemeklik ve yağlık olarak tamamı sertifikalı 4 binin üzerinde zeytin fidanı diktiğini kaydeden Altural,  “Bir iş yapılıyorsa doğru ve düzgün yapılmalı anlayışı ve kurumsallıktan gelen alışkanlıkla önce ticaret borsası, ihracatçılar birliğine üye olduk. Bu arada isim ihtiyacı çıktı. Markamız bulunduğumuz yöreye uygun olsun diye düşündük. Saruhanlı, Anadolu’da Selçukluların ilk yerleştiği yerlerden biri ve ilk beyliğinin Yiva. Yiva aynı zamanda en iyisi, en güzeli anlamına geliyor. Firmamız ve markamız yörede ve sektörde kısa zamanda büyük kabul gördü” dedi.

ORGANİK ÜRETİME DEVAM 

Kimyasal ilaç kullanmadan gerçekleştirerek organik sertifikalı üretimi sürdürdüklerini, butik marka olarak yaptıkları işten çok memnun olduklarını ifade eden Altural, “E- ticarete yatırım yaparak internetten satış kanalı oluşturduk. Zeytinyağı pahalı algısına karşı tüketiciye doğru ve iyi zeytinyağını uygun fiyata sunuyoruz. Şu an zeytin ağaçlarımız çok genç. Tam verim almamıza birkaç yıl daha var. Optimum üretim noktasına geldiğimizde ötesine geçmek istemiyoruz” dedi. Altyapı yatırımlarının sona erdiğini ve 2 yıl içinde artıya geçmeyi hedefledikleri bilgisini paylayan Özden Altural, “Sektörün büyük sıkıntısı tağşiş. Denetim çok önemli. tüketici de bu konuda dikkatli olmalı. Kaliteli ve sağlıklı zeytinyağı tüketiyorum derken, emin olmalı” diye konuştu.

ÇİFTÇİ TOPRAĞINI TANIMIYOR

Büyükbelen Köyü’nün ilk yatırıma başladıklarında 5 bini bulan nüfusunun 2 bine kadar gerilediği bilgisini paylaşan Altural, tarımdan, üretimden kopuşu durdurmak için herkesi üzerini düşeni yapmaya çağırdı. Finansçı olmanın avantajını kredi kullanacağı zamanlarda gördüğünü, uygun vade ve geri ödeme seçeneklerini tercih ederek yola devam ettiklerini belirten Altural, şöyle devam etti; “Tarım  desteklerinin gerçekten ihtiyaç sahiplerine gittiğinden emin olmak gerekiyor. Öte yandan köy nüfusu giderek yaşlanıyor. Kent merkezine göç hızlandı. Üretimdeki köylüler geleneksel yöntemleri biliyor ama kullanmıyor. Toprak analizi yaptırmıyorlar. İlaç kullanmayı bilmiyorlar. Bu konuda ilaç firmalarının etkisinde kalıyorlar. Büyükbelen’de Tarımsal Kalkınma Kooperatifi, üreticiyi bu ve benzeri konularda bilinçlendirmeli. Üretmek çok önemli. Doğru zamanda, doğru ürün üretmek gerekiyor. Tarım İlçe Müdürlükleri de, köylünün planlı ve kontrollü üretime geçmesi için destek olmalı.”


Yazı hakkında yapılan yorumlar

avatar
  Subscribe  
Bildir

Haber Bülteni

Toprakla Gelen sitesinde paylaşılan son dakika haberleri ve özel röportajları anında posta kutunda görmek ister misin?


Sosyal Medyada Biz

Yazarlarımız

Nihat DELİBAŞITüm
Yazıları
Enver OlgunsoyTüm
Yazıları
Özgür KurşunTüm
Yazıları
Türker AdakaleTüm
Yazıları
Aydın ŞenerTüm
Yazıları
burcuesmerTüm
Yazıları
Sinan DoğanTüm
Yazıları
Özdem EkinciTüm
Yazıları
Erdim ERDURANTüm
Yazıları
Destina AkgünTüm
Yazıları